Weekend Narobi met de familie - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Alice Deel - WaarBenJij.nu Weekend Narobi met de familie - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Alice Deel - WaarBenJij.nu

Weekend Narobi met de familie

Blijf op de hoogte en volg Alice

21 Oktober 2014 | Kenia, Nakuru

Afgelopen weekend had de familie allerlei afspraken in Nairobi en ik mocht met hun mee. Zaterdag ochtend om 06.00 reden wij met z'n zessen weg. Regina, Daddy Eveline (nicht) Ramsey, Precious en ik. Angie was vrijdag al met de matatu naar Nairobi gegaan.

Het was regenachtig en er hing veel nevel langs de weg daardoor liep het verkeer regelmatig vast, het is de hoofdweg van Nakuru naar Nairobi maar voor het grootste gedeelte is deze 2 baans, dus jullie zullen wel begrijpen dat de reis hier langer duurt dan bij ons. Na zo'n 3 uur rijden en even zoeken vonden wij Angie. Wij hebben haar en Eveline bij een appartement afgezet waar zij alles gingen regelen voor de Babyshower van Jacky. Jacky is de tweede dochter van Regina en zij is in verwachting van haar tweede kindje.

Onze volgende stop was langs de snelweg hier stonden Jacky en Chico te wachten. Met hun zijn wij doorgereden naar een appartementen complex in een van de buitenwijken van Nairobi. Hier hadden wij afgesproken met de adoptie ouders van Judy. Judy is het meisje dat ik op mijn arm houd op mijn profielfoto. Sinds februari zijn haar adoptie ouders hier in Kenia. Het is een jong stel uit Helsinki (Finland). Deze afspraak was gemaakt om afscheid van Judy te nemen ze vertrekt vrijdag naar Helsinki. Judy heeft nu de naam Ida gekregen en spreekt alleen nog Fins. Engels en Swahili begrijpt ze niet meer. Het was heel leuk om te zien hoe Ida, Precious en Ramsey op elkaar reageerde. Onderweg zei Precious ook diverse keren ik ga dag zeggen tegen mijn vriendin zij gaat nu ergens anders wonen. Ida haar ouders zijn voordat ze Naar Kenia konden komen al een aantal jaar bezig geweest met het adoptie proces, toen dat rond was en ze voor Kenia gekozen hebben betekende dat, dat ze voor een lange tijd hier naar toe moesten komen.
Al met al heeft het proces hier in Kenia 9 maanden geduurd.
In het complex waar zij verbleven woonden meerdere echtparen die met adoptie bezig zijn, hun buren kwamen ook uit (Finland) zij hebben een jongetje geadopteerd.

Onze volgende stop was een bezoek aan Faith, zij is de jongste dochter van Regina. Drie weken geleden is zij bevallen van een dochtertje.
Ik had iets voor haar meegenomen vanuit Nederland dus dat was leuk dat ik dit zelf aan haar kon geven. Ze wonen in een heel klein huisje bij het bedrijf van zijn ouders. Het was leuk om Faith en Brown en de kleine te zien. Wat bij ons beschuit met muisjes is, is hier een geboorte drank.
Een warme yoghurt achtigge drank waar heel veel suiker inging.

Na het bezoek aan Faith zijn wij weer terug gereden naar het appartement waar wij Angie hadden achtergelaten. Jacky was super verbaasd dat toen wij daar boven kwamen haar vriendinnen op haar stonden te wachten. Dit had ze totaal niet verwacht. Angie had een Babyplanner ingehuurd die het allemaal organiseerde. De kamer was versierd met blauwe en roze ballonnen en overal hingen briefjes met, boy ????? of girl????. Het zag er leuk uit, op een tafel stonden allerlei snacks.
Wij kregen allerlei opdrachten, b.v. ze had een beer en je moest de beer een kus geven, nadat iedereen dit had gedaan moest je Jacky op de plek waar je de beer gekust had ook kussen dit gaf af en toe rare situaties.
Iedereen had ook cadeautjes voor haar meegenomen.
Het is in Kenia de gewoonte om 4 weken voor de bevalling een babyshower te doen, deze wordt door zussen en vriendinnen geregeld.
Drie maanden na de bevalling organiseert de moeder van de jonge moeder een party voor haar vriendinnen dan gaan ze met z'n allen naar de baby kijken en nemen dan cadeautjes mee.

Rond 8 uur was het afgelopen in principe was het de bedoeling dat wij terug zouden gaan naar Nakuru maar dat zag Daddy niet zitten dus zijn wij blijven slapen. Wij werden over 2 huizen van de familie verdeeld.
Een aantal hadden zin om nog uit te gaan dus werd besloten om naar een Disco in de buurt te gaan. Ja jullie lezen het goed ik ben in een disco geweest. Ik heb zelfs even op de dansvloer gestaan maar ik voelde mij niet echt op mijn gemak daar tussen al die swingende Kenianen, wau wat kunnen deze mensen dansen. Ik ben later lekker naast Regina en Daddy gaan zitten en heb mijn ogen uit gekeken.

Rond 01.30 zijn wij naar huis gereden en kon ik gaan slapen ik was best moe. Ik mocht bij Ramsey in bed, Ja Bianca dat is jouw nooit gelukt maar je moeder wel!!!!!!. Ook Precious en Chico sliepen in de zelfde kamer dus het was een korte nacht want om 06.30 waren deze 3 al weer wakker. Tot 08.00 uur heb ik ze stil weten te houden maar toen was het over.

Na een ontbijt en diverse telefoontjes van Regina kreeg ik te horen dat wij direct terug gingen naar Nakuru i.v.m. problemen thuis, een van de medewerksters had besloten om per direct te vertrekken.
Dus wij onze spullen gepakt en naar het huis van haar zus gereden om afscheid te nemen. Dit was echt weer op zijn Keniaans dus drie uur later zaten wij in de auto op weg naar huis.
Wij moesten Esther ook nog van Boardingschool halen, zij had een lang weekend. Maandag was hier een algemene feestdag Hero's Day.

Het was een leuk maar vermoeiend weekend ik had het niet willen missen.
Je kijkt je ogen uit onderweg, de mensen gaan hier gewoon aan de kant van de weg zitten, sommige liggen gewoon in het gras en kijken zo naar al het voor bij komende verkeer. En heb je afval in de auto dan doe je het raam open en gooi je het gewoon naar buiten.

Zo dit is het voor nu. Ik ben nu aan mijn laatste weekje bezig deze is ook al aardig vol gepland. Ik weet niet of ik van de week nog tijd heb om een nieuw bericht te sturen maar anders komt dat als ik weer thuis ben. Het zal vreemd zijn om zaterdag afscheid te moeten nemen, ik heb een blad gemaakt met de dagen dat ik hier ben om de kinderen voor te bereiden op mijn vertrek. De oudere begrijpen het en willen graag met mij mee.

Jullie horen gauw weer van mij. Tot schrijfs of ziens.

Liefs van mij.

  • 21 Oktober 2014 - 09:11

    Stephanie:

    Hi Alice,

    Jeetje zeg wat is de tijd omgevlogen! Moet voor jou helemaal zo zijn geweest. Geniet van de laatste dagen en groetjes aan iedereen daar :)

    Groetjes,
    Stephanie

  • 21 Oktober 2014 - 13:02

    Carla:

    Alice, wat een weekend vol belevenissen.

    Nog even genieten en dan weer terug naar ons landje.
    Herfst is net begonnen.

    Goede reis .


  • 21 Oktober 2014 - 13:52

    Bianca:

    Hoi mam,

    Wat een heerlijke bekkies hebben die kids toch ook! Geniet enorm veel van je laatste week! Kan niet wachten je weer te zien!

    xxxx Liefs en knuffels

  • 21 Oktober 2014 - 18:51

    Romy:

    Hoi Alice, nog even genieten van de laatste dagen. Goede reis naar huis, wordt een heuse cultuurshock denk ik. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alice

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 8843

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 26 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: