Over de helft - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Alice Deel - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Alice Deel - WaarBenJij.nu

Over de helft

Blijf op de hoogte en volg Alice

12 Oktober 2014 | Kenia, Nakuru

Zo mijn 4e week is ook al weer voorbij wat gaat het toch snel.

Van de week is het redelijk rustig geweest heb niet echt bijzondere dingen mee gemaakt. Dinsdag wel vroeg opgestaan en mijn wasje gedaan van het weekend, daarnaast ook mijn bed verschoond want ik had een of ander ongedierte meegenomen van mijn weekendje Masai Mara. Van maandag op dinsdag nacht ben ik echt overal gestoken. Het kan geen mug geweest zijn want ik lag onder mijn dekbed en de klamboe. Gelukkig is hij verdwenen maar de plekken jeuken nog vreselijk en ik zie er niet uit.

De dagen vliegen voorbij, s'morgens beginnen wij met eten geven en in bad doen, daarna gaan wij lekker naar buiten met ze.

Jane heeft van de week voor het eerst zelfstandig gelopen, ze vindt dit prachtig ze straalt dan helemaal. Ze moet echt goed begeleid worden en dan zal het haar zeker lukken om te gaan lopen. Ik heb van de week wat ondergoed voor haar gekocht, want wat ze had was niet veel. O jullie hadden haar gezicht moeten zien, ze heeft mij wel honderd keer bedankt en tegen Regina zei ze ik houd heel veel van mama Bianca.

Donderdag ochtend ben ik met Regina, Daddy en Angie naar de stad geweest om fietsen te huren. Zaterdag is er een Cycle Tour door de stad, dit schijnt een groot evenement te worden. Het geld dat opgehaald wordt is voor de kindertehuizen in de stad. De "Fietswinkel" was wel even iets anders dan bij ons, op de hoek van de straat tegen een grote boom aan stonden een aantal fietsen en op de grond lagen allerlei onderdelen van fietsen. Hij koopt oude fietsen in hersteld ze en verkoopt ze weer en aan ons heeft hij er een aantal verhuurd voor zaterdag. Vrijdag middag moesten wij met z'n zessen langs komen om de fietsen aftestellen. Dit stelde echter niet veel voor, toen wij daar kwamen had hij nog maar 4 fietsen, na 2 1/2 uur wachten waren ook de andere fietsen gearriveerd, ja je moet hier heel veel geduld hebben.
Toen alles in orde was zijn de fietsen in een tuktuk geladen en naar Kardesh gebracht.

Zaterdag om 05.30 opgestaan in verband met de Tour. Deze zou om 07.00 beginnen. Wij hadden afgesproken om daar om 06.45 te zijn daar ik met Kenianen meer reed is het mij niet gelukt de andere 5 vrijwilligers stonden daar echter al op ons te wachten.
Wanneer er bij ons iets wordt georganiseerd zullen ze er voor zorgen dat alles klaar is op het moment van aanvang nou hier dus niet. Wij hebben echt weer een staaltje van het Keniaanse leven mee gemaakt.
Toen wij aankwamen was er nog niets klaar ze begonnen rond 08.00 met de opbouw van de tenten. Regina had ons van de week al aangemeld maar dat moest nog een keer, na een uurtje hangen kregen wij te horen dat wij rugnummers moesten op halen, maar waar??? ja dat moet je maar even uitzoeken.
Zo verstreken de uren en liep het park langzamerhand vol met deelnemers en toeschouwers. Al met al heeft het tot 12.30 geduurd voordat wij konden starten. Wij waren het inmiddels allemaal aardig zat geworden, wij waren moe van het rondhangen en het was aardig warm zelfs Daddy (een echte Keniaan) liep te mopperen. Wij moesten 20 km fietsen door de stad, deze zou afgezet zijn voor het andere verkeer maar dit was niet het geval, de Matatu's en Tuktuks scheurde langs je heen. Ik heb een rondje van 10 km gereden en dat vond ik mooi, 3 van ons hebben de 20 km gereden.
Het was leuk om dit mee te maken, Regina had voor ons T shirts laten maken zodat wij goed herkenbaar waren en ook de kinderen hadden allemaal een T shirt van Kardesh aan. De kinderen hebben genoten van alles wat er in het park gebeurde zoals zang en dans voor hun was dit echt een dagje uit en dat gebeurd niet vaak.

Na afloop zijn wij met z'n zessen nog even ergens gaan lunchen. Wij waren allemaal aardig gesloopt.
Ik wil jullie waarschuwen, ik ben nu inmiddels aardig aan het Keniaanse leven gewend en op tijd kijk je hier niet dus ik weet niet of ik straks wel op tijd op mijn afspraken zal komen. Het kan zomaar zijn dat jullie mij een uurtje of twee later zien verschijnen. AKUNAMATATA!!!!!

Zo ik ga nu even ontbijten en dan gaan wij vandaag met een aantal lekker bij het zwembad van het Merica hotel liggen.

Groetjes van mij.

  • 12 Oktober 2014 - 08:35

    Corine:

    Hoi Alice,
    Wat een belevenissen allemaal, leuk om te lezen!
    Geniet er maar lekker van.
    Enuh....als we de volgende keer afspreken: dan tel ik er wel een paar uurtjes bij op voordat ik je echt verwacht :-)
    groetjes Corine

  • 13 Oktober 2014 - 21:37

    Carla:

    Nu Alice, ik ben weer helemaal bij gelezen hoor!

    Wat een leuke verslagen en wat een foto"s Geweldig die Safari!!!

  • 14 Oktober 2014 - 21:17

    Paula :

    Hoi Alice,
    Leuk te lezen en de foto's illustreren je verhaal fantastisch. Wat zal jij moeten omschakelen als je weer terug bent! Maar eerst nog een weekje samen met Bianca.
    Groetjes, Paula

  • 14 Oktober 2014 - 23:04

    Manon:

    Ha Alice,
    zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Heb nu ook de foto's kunnen bekijken. Indrukwekkend hoor!
    Nog even flink genieten want voor je t weet zit je weer hier in t kikkerland !-)
    X

  • 15 Oktober 2014 - 09:05

    Mark:

    Haha, leuk! Begin te twijfelen of je nog wel terug gaat komen! Je bent zo enthousiast! Goedzo, lekker genieten nog!

    Groetjes allemaal.

  • 19 Oktober 2014 - 22:03

    Ingrid Bosschert:

    ha die Alice, nog 1 week !! Ga er nog van genieten. Heel veel suc6 en plezier. Groetjes vanuit hier :)
    ( een ver en regenachtig Heemstede )
    Ingrid

  • 20 Oktober 2014 - 12:18

    Jeanet Van Ledden:

    Ha Alice,

    Alweer je laatste week, wat gaat de tijd toch snel. Het zal wel moeilijk zijn om straks afscheid te nemen van de kids. je zal wel weer moeten wennen aan het toch snelle tempo hier. Heel veel plezier deze laatste week.

    Groet Jeanet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alice

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 8842

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 26 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: