Weekendje weg - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Alice Deel - WaarBenJij.nu Weekendje weg - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Alice Deel - WaarBenJij.nu

Weekendje weg

Blijf op de hoogte en volg Alice

30 September 2014 | Kenia, Nakuru

Afgelopen weekend heb ik met nog 5 andere vrijwilligers Hester en Sanne uit Ned.
Sabrina uit Duitsland, Heleen uit Belgie en Xsandra uit Amerika een aantal bezienswaardigheden bezocht.

Zaterdag werden wij om 8.00 uur opgepikt door Peter, deze dag gingen wij naar Lake Navashia voor een boottocht, hier hebben wij heel veel vogels gezien waaronder veel pelikanen,ook een aantal nijlpaarden, deze leven over het algemeen in een groep van 10 bij elkaar. Wij hebben drie families gezien, maar ze lagen allemaal te slapen.

Vervolgens zijn wij naar Hellsgate gereden, dit is een Safaripark waar je met de fiets door heen gaat. De mannetjes die de fietsen afgaven hadden niet zoveel vertrouwen in mijn fietskunst, ze vroegen een paar keer of "mom" wel kon fietsen en mocht het niet lukken dan kon ik de fiets naast de wegleggen en met de Matatu verder gaan , ook Peter die achter ons aanreed heeft meerdere malen gevraagd of ik het nog redde.
Ik moet zeggen het was wel even anders dan onze fietspaden. Veel mul zand en stenen op de weg, wij zaten op het eind dan ook aardig onder het zand.
Na ruim een uur gefietst te hebben konden wij lunchen en daarna zijn wij met een gids de gorges in gegaan, dit was heel indruk wekkend.
Terug door het park hebben wij de voorkeur aan de matatu gegeven in plaats van de fiets.
Rond 18.00 uur waren wij weer in Nakuru en hebben wij nog gezellig met elkaar gegeten.

Zondag kwam Peter ons om 08.30 ophalen, ook nu was het ongeveer 2 uur rijden naar de Tomson Falls. Onze eerste stop was op de grens van de Equator, leuk om dit te zien er stond een groot bord met EQUATOR.
Hier lieten de mensen een test met water zien aan de noordkant draait het water rechts om en aan de zuidkant links om.
Ook werden wij hier door de mensen aangesproken om een spulletjes te kopen, dit was verder op de dag ook nog meerdere keren het geval, van nee hebben ze niet gehoord.
De Tomson Fall is geweldig heel indrukwekkend het water komt hier 72 meter naar beneden vallen. Hier liepen mensen in traditionele kleding van 2 eeuwen geleden rond die voor geld gefotografeerd wilde worden.
Door het bos via allerlei hindernissen zoals stenen konden wij naar beneden gaan om beneden aan de waterval te komen. Naar beneden ging nog wel maar om boven te komen was een hele toer, maar "mom" heeft het weer gered.

Na de lunch zijn wij weer terug gereden om de Krater te bezoeken. Onder weg zijn wij nog diverse koffie en theeplantages gepasseerd. Ik vind het super leuk om zo het land te leren kennen. Wij kwamen langs kleine en grotere plaatsen hebben armoede gezien maar ook rijkdom. De wegen zijn echter wel slecht Peter moest af en toe echt om de kuilen heen rijden, wat hem niet altijd lukte, de auto's hebben het hier zwaar. Af en toe werden wij aardig door elkaar heen geschut en wanneer je wagen ziek bent is het ook niet alles.

De Krater ligt even buiten Nakuru, het viel ons allemaal tegen, later hoorde ik dat het mogelijk moet zijn om naar beneden te lopen, maar deze tocht duurt gemiddeld 4 uur. Misschien omdat het al tegen 4 wassen heeft men ons daar niet op gewezen.

Het was een super leuk weekend!!!

Zo nu zijn jullie weer bij gepraat volgende week horen jullie weer van mij.
Groetjes vanuit Nakuru
Alice

• 30 September 2014 - 13:58

Paula :

Hoi Alice,
    Leuk weer je verslag te lezen. Wat een ervaringen, daar kan geen gewone vakantie tegen op!!
    Veel plezier nog, ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Groetjes, Paula

• 01 Oktober 2014 - 12:26

Lieke (Projects Abroad Nederland):

Dag Alice,

Dat is zeker een mooie en avontuurlijk manier om meer van het land te leren kennen! Geniet er nog maar even van :-).

Groetjes,
    Lieke (Projects Abroad Nederland)

• 03 Oktober 2014 - 11:59

Jeanet Van Ledden:

Hoi Alice,

Wat een belevenissen allemaal, wel super omdat allemaal mee te mogen maken. De kinderen zijn zeker gek op je. Veel plezier en ga volgende week weer kijken wat je allemaal beleefd hebt. Hier alles goed, gisteren met Joop en Sil en nog een aantal 2 oktober gevierd, was erg gezellig en ga zo ook nog even de stad in, het is hier prachtig weer.

Liefs Jeanet

• 05 Oktober 2014 - 14:55

Petra:

wat leuk om te lezen Alice ..heel veel plezier

• 05 Oktober 2014 - 16:54

Ingrid Bosschert:

Ha die Alice !!
    Wat fijn te horen dat het goed met jou gaat.
    Ik heb net al jouw verslagen gelezen. Indrukwekkend hoor! Wat een avontuur! Prachtig om dit allemaal mee te mogen maken. Wat een heerlijk gevoel heh, als je zoveel liefde kwijt kunt in dit mooie en bijzondere vrijwilligerswerk. Echt een heel bijzondere ervaring. Leuk hoor, om op deze manier, door middel van je verslagen te lezen en foto's te kunnen bekijken, op de hoogte te zijn van jouw belevenissen daar. Mooie foto's heb je gemaakt. En wat een schatjes allemaal die kinderen! Ik kijk uit naar jouw volgende verslagen :)
    Nou Alice, geniet van je tijd daar !!
    Heel veel succes en plezier
    groetjes uit het verre Heemstede. Ingrid

• 08 Oktober 2014 - 07:37

Angela Hogervorst:

Hoi Alice,

Wat leuk om je verslagen te lezen, wat een belevenis!
    Geniet er lekker van en nog heel veel plezier.

groetjes Angela xx